6 Ocak 2014 Pazartesi

Miras - Heritage 2000 Kalan Müzik Arsivi...

20026436_miras-heritage.jpg

Insanlik tarihinin ilk günlerinden bu yana, bir "vakanüvis" misali, onlarca medeniyete sahitlik yapan Anadolu cografyasi... Hititler'den Urartular'a, Romalilar'dan Grekler'e, oradan Bizans'a kadar birçok dinin, dilin ve kültürün kaynastigi bu topraklara 1071'de Selçuklular'in katilmasiyla, Küçük Asya mozaiginde Türkler de yerini almis oldu. Selçuklu Devleti, o yillarda dünyayi kasip kavuran Mogol istilacilari karsisinda daha fazla dayanamayip yikilinca, Anadolu tarihindeki sayfasini -sonralari büyüyerek bir cihan imparatorluguna ulasacak olan- Osmanli'ya birakti. Afrika'nin kuzeyinden Kirim'a, Yemen'den Azerbaycan'a, Iran'in batisindan Viyana'ya kadar uzanan uçsuz bucaksiz topraklar, ilerleyen zamanlarda Osmanli ülkesi içinde yer aldi. Osmanli, bir yandan kendi kültürünü bu uzak ülkelere tasirken, diger taraftan da bu ülkelerin kültürlerini baskent Istanbul'a tasiyarak, Istanbul'u Dogu'yla Bati'nin, Kuzey'le Güney'in sentezlendigi zengin bir kültür seviyesine ulastirdi. Bu yapi içinde gelisen Osmanli kültürü, mimarisi, edebiyati, el sanatlari, minyatürü, müzigiyle dünya kültürüne derin bir iz birakti.

Usta sazendelerin icrasiyla sunulan Miras'ta 15. yüzyildan Cumhuriyet'e Türk musikisinin üstadlarinin besteleri yer aliyor.

'Zihnim bu sehirden, bu devirden çok uzakta Tanburi Cemil Bey çaliyor eski plakta'
Yahya Kemal

Senol Filiz ve Birol Yayla o kadar çok üreten bir ikili ki; yaptiklarini gördükçe 'Allah nazardan saklasin' diyorum. Adini önce Yansimalar albümüyle duyuran sonra da bu isimle birkaç albüm çikaran Filiz ve Yayla; ney ve tanburla adeta harikalar yaratti. Bu yaraticiliklarini Bezmara Toplulugu'nda da sürdüren ikilinin yaptiklari çalismalar hafizalardan hiç silinmeyecek cinsten. Adina Bezmara ya da 'kayip sesleri arama' dedikleri bir proje bu. Üç yüz yil öncesinin Osmanli musikîsi notalarini, yine bu dönemin çalgilariyla icra eden Bezmara, bugüne kadar yurtiçi ve yurtdisinda birçok konser verdi. Biri Fransa'da olmak üzere iki de albüm yayimlayan grup, uzun soluklu çalismalar yapmaya devam diyor. En son albümleri 'Yitik Sesin Pesinde'nin en büyük özelligi, bugün hiçbir çalgi müzesinde tek bir örnegi bile bulunmayan ve gravürler, minyatürler esas alinarak yaptirilan çeng, kopuz, kemânçe (ya da rebab), miskal, sahrûd'un enstrüman olarak kullanilmasiydi.


01. Rast Nakis Beste (5:10)
02. Rast Kar-i Muhtesem (6:23)
03. Rast Yürük Semai (2:28)
04. Hisar Beste (4:09)
05. Kanun Taksimi (4:01)
06. Hisar Agir Semai (4:08)
07. Pesendide Saz Semaisi (2:19)
08. Ney Taksimi (2:15)
09. Ferahfeza Mevlevi Ayini (III.-IV. selam)/Ferahfeza Son Pesrev-Son Yürük Semai (10:30)
10. Ud Taksimi (2:09)
11. Sehnaz Pesrev (3:53)
12. Kemençe Taksimi (1:37)
13. Segah Pesrev (4:03)
14. Muhayyer Saz Semaisi (3:56)
15. Nikriz Saz Semaisi (5:26)

Albümlerin nasil inecegi hususunda yukardaki Blog Bilgisi yazisina tiklayiniz..
Share-online...
uploaded.to...
http://linksave.in/12502186354f691817a2b48
rar sifresi - derya

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder